Mijn Payconiq-account is niet langer actief (bv. PIN vergeten, van toestel veranderd, de app opnieuw geïnstalleerd). Kan ik nog overstappen naar de Payconiq by Bancontact-app?
Als je nog de oude ING Smart Banking-app gebruikt, kun je gewoon de Payconiq by Bancontact-app downloaden en je bankkaart en -rekening eraan koppelen. Denk erom dat het belangrijk is om je bankrekening te linken om toegang te krijgen tot al de Payconiq-functionaliteiten en alle extra diensten.
Als je overgeschakeld bent naar de nieuwe ING Banking-app, kan je in april overschakelen naar de Payconiq by Bancontact-app.
Maak je echter geen zorgen. We hebben drie oplossingen waarmee je in tussentijd mobiel kunt blijven betalen.
- Payconiq binnen in de ING Banking-app gebruiken De Payconiq-betaalfunctionaliteiten zitten nu ingebed in de ING Banking-app. Zo is het al mogelijk om bijvoorbeeld Payconiq-betalingen te verrichten via een Payconiq QR-code of om Payconiq-betaalverzoeken aan te maken. Om de Payconiq-mogelijkheden in de ING Banking-app te gebruiken selecteer je ‘Betalen’ onder aan het scherm. Voorlopig kun je geen geld versturen naar vrienden uit je contactenlijst, maar we werken eraan om die mogelijkheid snel beschikbaar te stellen.
- Een ING Bancontact-kaart aan de Payconiq by Bancontact-app koppelen Download de Payconiq by Bancontact-app en link je ING Bancontact-kaart. Je zult kunnen betalen door een Payconiq- of een Bancontact-QR-code te scannen.
- Een bankrekening van een andere bank koppelen We begrijpen het als de twee oplossingen hierboven niet volstaan en dat je de volle Payconiq-ervaring wil. Je kunt beslissen om een bankrekening te koppelen van een andere bank die Payconiq-betalingen ondersteunt (AXA, Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC BANQUE, Fintro, Hello Bank!, KBC Bank, KBC BRUSSELS, vdk bank). Het zou wel kunnen dat je daar onze hulp bij nodig hebt, aangezien je Payconiq-account niet langer actief is. Contacteer in dat geval via support@payconiq.be, ons ondersteuningsteam dat je graag verder zal helpen.