Periodieke controle: ga na of uw bedrijfsgegevens up-to-date zijn

Als financiële instelling is Bancontact Payconiq Company verplicht om te voldoen aan specifieke regelgeving. Daarom zijn we verplicht om de informatie over onze klanten up-to-date te houden.

Als gevolg daarvan is een periodieke controle van uw bedrijfsinformatie in het Payconiq-handelaarsportaal vereist.

Controleer nu uw bedrijfsinformatie. Ga naar het Payconiq-handelaarsportaal en start de periodieke controle: bevestig of bewerk uw bedrijfsinformatie.

Hoe kunt u uw bedrijfsinformatie controleren in uw handelaarsportaal?

Stap 1: Log in op het handelaarsportaal

Ga naar portal.payconiq.com/login en log in met uw persoonlijke inloggegevens. Gebruik het e-mailadres waarop u e-mails van Payconiq ontvangt.

Stap 2: Navigeer naar 'Handelaarsaccount' en start de periodieke controle

Op het startscherm van uw handelaarsportaal gaat u naar 'Handelaarsaccount', in het rechterpaneel.

Klik op de link 'Start controleproces' bovenaan de pagina om het periodieke controleproces te starten.

Stap 3: Controleer uw bedrijfsinformatie

Controleer de bedrijfsinformatie in uw handelaarsaccount.

  • Uw informatie is correct  Als de informatie nog steeds correct is, klikt u op de knop 'Bevestigen' in uw handelaarsportaal. Opmerking: de knop 'Bevestigen' wordt pas geactiveerd zodra u helemaal naar beneden hebt gescrold.
  • Uw informatie moet worden bijgewerkt  Als gegevens of documenten incorrect of ontbrekend zijn voor uw bedrijf, vragen wij u deze bij te werken via 'Informatie bewerken'. Wijzigingen kunnen onder meer een aanpassing in de samenstelling van het bestuur, een nieuw IBAN-nummer of een wijziging in het type activiteit van uw bedrijf omvatten.

Stap 4: Bewerk informatie

Nadat u op 'Informatie bewerken' hebt geklikt, kunt u uw bedrijfsinformatie bewerken en/of ontbrekende documenten toevoegen.

Klik op 'Volgende' en volg de instructies op het scherm om uw bedrijfsinformatie te bewerken. Uw aangepaste bedrijfsinformatie is onmiddellijk zichtbaar in uw handelaarsaccount.

Belangrijke opmerking: twee maanden deadline om te bevestigen of bij te werken

Wij verzoeken u vriendelijk om uw bedrijfsinformatie te bevestigen of bij te werken binnen twee maanden na ontvangst van de eerste e-mail.

Als u geen actie onderneemt binnen twee maanden, wordt uw Payconiq handelaarsaccount gedeactiveerd. U kunt dan geen betalingen meer ontvangen via Payconiq.

Meer informatie nodig? We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden op een rij gezet

Waarom moet ik mijn bedrijfsinformatie bijwerken in het Payconiq handelaarsportaal?

Als financiële instelling moet Payconiq voldoen aan specifieke overheidsregelgeving. Daarom zijn we verplicht om de informatie in onze klantenbasis up-to-date te houden.

Als uw bedrijfsinformatie onjuist is of als er documenten ontbreken voor uw bedrijf, vragen wij u om deze bij te werken. Wijzigingen kunnen onder meer een aanpassing in de samenstelling van het bestuur, een nieuw IBAN-nummer of een wijziging in het type activiteit van uw bedrijf omvatten.

Hoe kan ik mijn bedrijfsinformatie bevestigen of bijwerken?

Via het handelaarsportaal kunt u uw bedrijfsinformatie bevestigen of aanpassen.

Als de informatie nog steeds correct is, kunt u deze eenvoudig bevestigen. Als u enkele gegevens wilt bijwerken, kunt u dit gemakkelijk doen in het handelaarsportaal.

Klik hier om toegang te krijgen tot het handelaarsportaal. Log in met hetzelfde e-mailadres als dat waarop u e-mails van Payconiq ontvangt.

U dient uw bedrijfsgegevens te bevestigen in het handelaarsportaal. Dit is niet mogelijk in de app of op de website van Payconiq GO.

Ik gebruik Payconiq GO. Mag ik mijn bedrijfsgegevens voor de periodieke controle bevestigen en aanpassen in de Payconiq GO-app of op de website?

De periodieke controle is enkel beschikbaar via het handelaarsportaal.

Ook als u Payconiq GO gebruikt in uw zaak dient u voor de periodieke controle uw bedrijfsgegevens te bevestigen of te wijzigen in het handelaarsportaal. Dit is dus niet mogelijk in de app of op de website van Payconiq GO.

Wat gebeurt er nadat ik mijn bedrijfsinformatie heb bevestigd of bijgewerkt?

Nadat u uw informatie hebt bevestigd of bijgewerkt in het handelaarsportaal, zullen we nieuw toegevoegde documenten of wijzigingen in de informatie beoordelen.

Indien er vragen rijzen, zullen we contact met u opnemen.

Heeft u nog vragen? Of kan u niet inloggen in het handelaarsportaal?

Aarzel niet om ons te contacteren.