Het CDD-onderzoek: wat en waarom
Om witwassen van geld en financiering van terrorisme te voorkomen, is Payconiq bij wet verplicht om de identiteit van alle gebruikers te controleren. Wanneer u een Payconiq contract ondertekent, vragen we u dan ook om allerlei documenten mee te sturen. Deze documenten worden gebruikt voor identificatie en verificatie (van uw zaak en de ondertekenaar van het contract). Dit klantenonderzoek wordt ook wel CDD of Customer Due Diligence genoemd.
Alle persoonlijke gegevens en documenten van u én uw (mede)zaakvoerders worden op een beveiligde manier verwerkt en opgeslagen. Meer informatie over deze wetgeving en de verplichtingen van financiële instellingen als Payconiq kunt u terugvinden op de website van de Federale Overheidsdienst Economie.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
- Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Mijn handelaarsaccount beheren
- Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Een handelaarsaccount aanvragen
- Aan de slag met het handelaarsportaal
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- Hoe werkt een betaling met maaltijdcheques via Payconiq voor uw klant?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Ik heb meerdere Payconiq handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Ik ontving een factuur voor de werkingskost, maar ik ga hier niet mee akkoord. Hoe ontvang ik een terugbetaling?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief BTW?
- Voor wie geldt deze werkingskost?