Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
De app installeren is erg makkelijk. Zoek in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) naar 'Payconiq by Bancontact' en tik op het pictogram van de app. De download start automatisch. Daarna installeer je de app in enkele stappen. Hou zeker je kaartlezer of Digipass bij de hand. Zorg er ook voor dat je de app van je bank hebt gedownload op je smartphone.
Als je de itsme-app op je smartphone hebt geïnstalleerd, selecteer dan deze optie. Het configureren van de Payconiq by Bancontact-app is nog eenvoudiger met itsme, omdat je je gegevens niet handmatig hoeft in te geven.
Installeer de Payconiq by Bancontact-app met itsme:
- Kies voor de itsme-app wanneer deze optie wordt aangeboden. Je wordt automatisch doorgestuurd naar je itsme-app.
- In de itsme-app:
- Bevestig je identificatie in de app door te kiezen voor ‘Inloggen’.
- Je achternaam, voornaam, telefoonnummer en e-mailadres worden door itsme naar de Payconiq by Bancontact-app gestuurd. Je keert vervolgens automatisch terug naar de Payconiq by Bancontact-app.
- In de Payconiq by Bancontact-app:
- Bevestig je e-mailadres en valideer het met de code die je per e-mail wordt toegestuurd.
- Kies een pincode. Dit is de code die je zal gebruiken om je betalingen te bevestigen.
- Voeg je Bancontact-kaart toe aan de app.
- Koppel je bankrekening.
Je hebt itsme niet op je telefoon en kiest ervoor om je app handmatig te configureren:
- Geef eerst je telefoonnummer in en bevestig met een sms-code die je zal ontvangen.
- Vul je naam en e-mailadres in om je account aan te maken en kies een pincode. Deze pincode zal je gebruiken om al je betalingen te bevestigen.
- Voeg je Bancontact-kaart toe aan de app.
- Koppel vervolgens je bankrekening aan de app en je krijgt toegang tot alle features (indien je bank dit toelaat).
Heb je alle stappen met succes doorlopen? Perfect! Dan kan je nu overal mobiel betalen met de Payconiq by Bancontact-app.
Je kan ook nog extra Bancontact-kaarten registreren - maximum 5 - door 'Voeg kaart toe' te kiezen via de optie 'Betaalmiddelen' uit het hoofdmenu. Je kan slechts één bankrekening koppelen en dit geeft je toegang tot de contactenlijst, de winkellijst en de optie om een betaalverzoek te sturen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Ik kan geen geld versturen met de Payconiq by Bancontact-app. Wat moet ik doen?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Functies van de app
- Diensten
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?