Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
Om je Bancontact-kaart toe te voegen aan de app is het belangrijk om de officiële kaartlezer van jouw bank te gebruiken.
Controleer of je het volledige kaartnummer en de vervaldatum manueel hebt ingegeven in je app. Nadien bevestig je jouw kaartgegevens via de officiële kaartlezer van jouw bank.
In sommige gevallen ontvang je een foutmelding dat jouw bank weigert om je Bancontact-kaart te bevestigen.
Dit kan volgende oorzaken hebben:
Oorzaak 1: Jouw Bancontact-kaart staat geen e-commerce en/of online betalingen toe.
Hoe op te lossen? Je kan deze instelling meestal zelf aanpassen in jouw bank- app.
Oorzaak 2: Je bent niet geconnecteerd op een Belgisch telecom-netwerk of je maakt gebruik van een openbaar netwerk.
Hoe op te lossen? Zorg ervoor dat je aangesloten bent op een Belgisch 4G-netwerk.
Oorzaak 3: Je ontving recent een nieuwe Bancontact- kaart en hebt deze nog niet geactiveerd.
Hoe op te lossen? Activeer je nieuwe Bancontact-kaart via een betaling waarbij je jouw PIN-code ingeeft (dus NIET contactloos). Nadien kan je de kaart toevoegen in de app.
Ondervind je nog steeds problemen bij het toevoegen van je Bancontact-kaart? Neem dan contact op met je bank. Zij onderzoeken dan verder waarom je kaart geweigerd werd.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Ik kan geen geld versturen met de Payconiq by Bancontact-app. Wat moet ik doen?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Functies van de app
-
Diensten
- Hoe koop ik een ticket van De Lijn?
- Hoeveel personen kunnen bijdragen aan een groepspot?
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Hoe kan ik met maaltijdcheques in de Payconiq by Bancontact-app betalen?
- Hoe kan ik een groepspot aanmaken?
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?