Hoe wijzig of ontkoppel ik de bankrekening die gekoppeld is aan mijn app?
Om het bankrekeningnummer (IBAN) te wijzigen (of te ontkoppelen) die is gekoppeld aan uw Payconiq by Bancontact-app, begint u met het ontkoppelen van het huidige bankrekeningnummer.
Opgelet: zorg ervoor dat u niet uw bankkaart ontkoppelt.
Linksboven op het startscherm gaat u naar het menu van de app en tikt u op 'Betaalmiddelen'. Selecteer vervolgens 'Gekoppelde bankrekening' en klik op de knop 'Ontkoppel mijn bankrekening'.
U wordt gevraagd uw verzoek te bevestigen door nogmaals op de knop 'Ontkoppel mijn bankrekening' te klikken.
Volg deze 3 stappen om uw nieuwe bankrekening te koppelen.
Heb je geen toegang tot je app?
Stuur dan een mail met je naam, je nummer en een beschrijving van je probleem naar support@payconiq.be. Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Soms kan ik geen kaart kiezen wanneer ik een transactie uitvoer. Hoe komt dat?
-
Privacy en veiligheid
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Functies van de app
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Facturen | Wie is POM?
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
- Wie heeft toegang tot het geld in de groepspot?
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?