Ik ben van bank veranderd, wat moet ik doen?
Als je van bank bent veranderd of als je bank is samengegaan met een andere bank, kun je hoogstwaarschijnlijk de app blijven gebruiken als je:
- een Bancontact-kaart hebt,
- en/of een bankrekening hebt bij een Belgische bank.
Gewoonlijk worden je bankkaartgegevens automatisch bijgewerkt voor je nieuwe kaart in geval van verloop of storing. In andere gevallen (verlies of diefstal) moet je je kaart opnieuw koppelen aan de app. Hier lees je hoe je dat kunt doen.
Je moet ook je bankrekening (IBAN) die aan de app is gekoppeld, wijzigen.
Om dit te doen, moet je eerst je bankrekening die momenteel aan de app is gekoppeld, verwijderen. Dit kun je doen via het instellingenmenu in de app. Tik op 'Verwijder mijn rekening in alle apps'. Volg vervolgens de 3 stappen om je bankrekening te koppelen, zoals hier te vinden is (scroll naar beneden).
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
-
Privacy en veiligheid
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Functies van de app
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik een groepspot aanmaken?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
- Facturen | Wie is POM?
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?