Ik was klant bij bpost bank, nu bij BNP Paribas Fortis. Wat verandert er voor mij?
Ben je een voormalige bpost bank-klant, en ben je nu klant bij BNP Paribas Fortis? Dan blijf je mobiel betalen met je huidige bpost bank-kaart die in je app is opgeslagen totdat je een nieuwe BNP Paribas Fortis-kaart hebt ontvangen.
Je ontvangt je nieuwe BNP Paribas Fortis-kaart
In de komende weken zal je een nieuwe Bancontact-kaart ontvangen van BNP Paribas Fortis. Van zodra je de nieuwe kaart gebruikt hebt, zal je oude bpost bank-kaart die opgeslagen is in je app niet langer werken.
Om mobiel te blijven betalen, voeg je eenvoudig je nieuwe Bancontact-kaart toe in je app.
Nieuw: link je bankrekening aan je app
Als BNP Paribas Fortis-klant, kan je vanaf nu jouw bankrekening koppelen aan je app. Hierdoor geniet je van alle functies in de Payconiq by Bancontact-app. Ontdek de voordelen.
Controleer of koppel nieuwe betaalmethoden in je app:
- Open de Payconiq by Bancontact-app.
- Ga naar het menu linksboven en tik op 'Betaalmethoden'.
- Voeg je Bancontact-kaart toe of koppel je bankrekening aan de app.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
-
Privacy en veiligheid
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
-
Functies van de app
- Kan ik naar iedereen een betaalverzoek sturen?
- Hoe kan ik een betaalverzoek aanmaken?
- Ik heb per ongeluk een fout betaalverzoek gestuurd. Kan ik het nog annuleren?
- Zijn er limieten voor een betaalverzoek?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
- Facturen | Wie is POM?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?