Waar kan ik de Payconiq by Bancontact-app gebruiken?
Je kan de app gebruiken op verschillende plaatsen:
- Online: in webshops of apps van handelaars die mobiel betalen met Bancontact of Payconiq aanbieden, kan je online betalen met de Payconiq by Bancontact-app. Op hun betaalpagina tik je op het logo van Bancontact of Payconiq om mobiel te betalen met de Payconiq by Bancontact-app.
- Fysieke winkelpunten: in fysieke winkelpunten die mobiel betalen met Payconiq aanvaarden, vind je meestal de QR-code met het Payconiq-logo in de buurt van de kassa. Die moet je gewoon scannen om te betalen. Of scan de QR-code die verschijnt op het kassascherm of op de terminal.
- Onder vrienden: de app is ook extra handig om betalingen onder vrienden te regelen. Wil je je laten terugbetalen of moet je zelf een vriend betalen? Dat kan op verschillende manieren: tik op 'Betalen' en dan 'Contacten' om iemand te betalen via de contactenlijst, of tik op 'Ontvangen' om makkelijk je geld terug te krijgen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
-
Privacy en veiligheid
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
-
Functies van de app
- Kan ik naar iedereen een betaalverzoek sturen?
- Hoe kan ik een betaalverzoek aanmaken?
- Ik heb per ongeluk een fout betaalverzoek gestuurd. Kan ik het nog annuleren?
- Zijn er limieten voor een betaalverzoek?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
- Facturen | Wie is POM?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?