Wat is een SEPA Credit Transfer en waarom moet ik hiervoor mijn bankrekening opnieuw koppelen?
De betaalwijze SEPA Direct Debit (een domiciliëring) wordt vanaf 19/12/2022 vervangen door een SEPA Credit Transfer (een overschrijving) in de app, waarmee je hogere betaallimieten met de app krijgt en een groter gebruiksgemak.
Wat moet ik doen?
Tot 19/12 kan je blijven betalen met je gekoppelde bankrekening. Na deze datum zal je je bankrekening opnieuw moeten koppelen aan de Payconiq by Bancontact-app, om gebruik te blijven maken van alle functionaliteiten. Ontdek hier de voordelen van het koppelen van je bankrekening.
Hoe koppel ik mijn bankrekening opnieuw aan de app?
- Open de Payconiq by Bancontact app
- Ga naar het Menu in de app en tik op 'Betaalmethoden'
- Tik op 'Mijn bankrekening koppelen' en volg de stappen
Mijn bank staat in de lijst:
Heb je een bankrekening bij één van de volgende banken, dan kan je je bankrekening meteen opnieuw koppelen aan de app: Argenta, AXA, Banx, Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC Banque, Crelan, Fintro, Hello Bank!, ING, KBC Bank, KBC Brussels, Keytrade, vdk bank.
Mijn bank staat niet in de lijst:
Dit betekent dat jouw bank momenteel nog geen SCT-betalingen momenteel ondersteunt.
- Gebruikers met een bankrekening van CPH en Bank Van Breda zullen dit zeer binnenkort kunnen doen. We houden hen hiervan op de hoogte.
- Ook gebruikers met een Beobank rekening zullen deze in de loop van 2023 aan de app kunnen koppelen.
- Klanten van volgende banken kunnen hun bankrekening niet aan de app koppelen: ABN AMRO Bank NV, Aion, Europabank, F. Van Lanschot Bankiers , MeDirect Bank SA, NIBC Bank, Rabobank.be, Santander Consumer Bank, TransferWise, Triodos Bank, VRIJ. Zij kunnen een andere bankrekening koppelen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
-
Privacy en veiligheid
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
-
Functies van de app
- Kan ik naar iedereen een betaalverzoek sturen?
- Hoe kan ik een betaalverzoek aanmaken?
- Ik heb per ongeluk een fout betaalverzoek gestuurd. Kan ik het nog annuleren?
- Zijn er limieten voor een betaalverzoek?
- Hoe vind ik de contactpersonen die ik vanop afstand kan terugbetalen met de Payconiq by Bancontact-app?
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
- Facturen | Wie is POM?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?