Wat is een SEPA Credit Transfer en waarom moet ik hiervoor mijn bankrekening opnieuw koppelen?

De betaalwijze SEPA Direct Debit (een domiciliëring) wordt vanaf 19/12/2022 vervangen door een SEPA Credit Transfer (een overschrijving) in de app, waarmee je hogere betaallimieten met de app krijgt en een groter gebruiksgemak. 

Wat moet ik doen?

Tot 19/12 kan je blijven betalen met je gekoppelde bankrekening. Na deze datum zal je je bankrekening opnieuw moeten koppelen aan de Payconiq by Bancontact-app, om gebruik te blijven maken van alle functionaliteiten. Ontdek hier de voordelen van het koppelen van je bankrekening. 

Hoe koppel ik mijn bankrekening opnieuw aan de app?

  1. Open de Payconiq by Bancontact app 
  2. Ga naar het Menu in de app en tik op 'Betaalmethoden'
  3. Tik op 'Mijn bankrekening koppelen' en volg de stappen 

Mijn bank staat in de lijst: 

Heb je een bankrekening bij één van de volgende banken, dan kan je je bankrekening meteen opnieuw koppelen aan de app: Argenta, AXA, Banx, Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC Banque, Crelan, Fintro, Hello Bank!, ING, KBC Bank, KBC Brussels, Keytrade, vdk bank.

Mijn bank staat niet in de lijst:

Dit betekent dat jouw bank momenteel nog geen SCT-betalingen momenteel ondersteunt. 

  • Gebruikers met een bankrekening van CPH en Bank Van Breda zullen dit zeer binnenkort kunnen doen. We houden hen hiervan op de hoogte. 
  • Ook gebruikers met een Beobank rekening zullen deze in de loop van 2023 aan de app kunnen koppelen.  
  • Klanten van volgende banken kunnen hun bankrekening niet aan de app koppelen: ABN AMRO Bank NV, Aion, Europabank, F. Van Lanschot Bankiers , MeDirect Bank SA, NIBC Bank, Rabobank.be, Santander Consumer Bank, TransferWise, Triodos Bank, VRIJ. Zij kunnen een andere bankrekening koppelen.

Other FAQs