Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?
De almaar strengere regelgeving creëert voor onze onderneming extra kosten in het onboarding proces, de administratie en het beheer van een handelaarsaccount. Daarom voerden we vanaf 2024 een vaste werkingskost in van € 18 per jaar.
Deze werkingskost van € 18 is per jaar en per handelaarsaccount (= Merchant ID). Elk handelaarsaccount is gelinkt aan een BTW-nummer, en zodoende wordt elk BTW-nummer in onze onderneming beschouwd als een aparte, legale entiteit.
Wanneer een BTW-nummer wordt aangepast of vervangen, wordt dit door ons systeem dan ook beschouwd als een nieuwe handelaar, en wordt de jaarlijkse werkingskost van € 18 opnieuw aangerekend. Waar u enkel uw BTW-nummer aanpast en er voor u verder niets verandert, moet hiervoor langs onze kant een nieuw handelaarsaccount worden aangemaakt, wat allerlei noodzakelijke administratieve controles en gegevensverwerking met zich meebrengt. Het is net voor deze administratie en dit beheer van uw handelaarsaccount dat de werkingskost werd ingevoerd. Daarom rekenen bij een wijziging van een BTW-nummer een nieuwe werkingskost aan.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
- Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over mijn transacties?
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekeninguittreksels?
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Mijn handelaarsaccount beheren
-
Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Wat zijn de limieten om Payconiq-betalingen te ontvangen?
- PAYCONIQ GO | Hoe werkt het gebruikersbeheer van Payconiq GO?
- Payconiq GO | Wat zijn de API-key en Product-ID (PPID) en waar kan ik deze vinden?
- Waar kan ik de betalingen via mijn Payconiq by Bancontact app opvolgen?
- Payconiq GO | Ik wil een eerste GO-gebruiker aanmaken. Wat heb ik nodig?
- Een handelaarsaccount aanvragen
-
Aan de slag met het handelaarsportaal
- Waar kan ik mijn inloggegevens voor het handelaarsportaal vinden?
- Ik kan geen documenten opladen, hoe kan ik dit oplossen?
- Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen voor het handelaarsportaal?
- Hoe kan ik een transactieoverzicht downloaden in het handelaarsportaal?
- De link om een wachtwoord aan te vragen is vervallen. Hoe krijg ik een nieuwe?
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Ik ontving een factuur voor de werkingskost, maar ik ga hier niet mee akkoord. Hoe ontvang ik een terugbetaling?
- Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?