Wat is een CDD-onderzoek, en waarom is dat noodzakelijk?
Om witwassen van geld en financiering van terrorisme te voorkomen, is Payconiq bij wet verplicht om de identiteit van alle gebruikers te controleren. Wanneer u een Payconiq-contract ondertekent, vragen we u dan ook om allerlei documenten mee te sturen. Deze documenten worden gebruikt voor identificatie en verificatie (van uw zaak en de ondertekenaar van het contract). Dit klantenonderzoek wordt ook wel CDD of Customer Due Diligence genoemd.
Alle persoonlijke gegevens en documenten van u én uw (mede)zaakvoerders worden op een beveiligde manier verwerkt en opgeslagen. Meer informatie over deze wetgeving en de verplichtingen van financiële instellingen als Payconiq kan u terugvinden op de website van de Federale Overheidsdienst Economie.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
- Ik heb een vraag over mijn transacties. Waar kan ik meer informatie terugvinden?
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekeninguittreksels?
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Mijn handelaarsaccount beheren
- Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Een handelaarsaccount aanvragen
-
Aan de slag met het handelaarsportaal
- Hoe kan ik een transactieoverzicht downloaden in het handelaarsportaal?
- Waar kan ik mijn inloggegevens voor het handelaarsportaal vinden?
- Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen voor het handelaarsportaal?
- Ik kan geen documenten opladen, hoe kan ik dit oplossen?
- De link om een wachtwoord aan te vragen is vervallen. Hoe krijg ik een nieuwe?
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- Kan ik ook eco-, cadeau- of consumptiecheques aanvaarden via Payconiq?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
-
Werkingskost
- Voor wie geldt deze werkingskost?
- Wat zit vervat in de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Payconiq GO